Contact Form

 

Gunung Myobokuzan

Pengertian

Myobokuzan merupakan tempat kediaman bagi katak-katak yang telah diseru oleh Uzumaki Naruto, Jiraiya dan Minato Namikaze. Terdapat pelbagai saiz katak yang wujud di kawasan tersebut tidak kira kecil ataupun besar. Perjalanan ke gunung Myobukuzan daripada Konohagakure mengambil masa selama satu bulan sekira berjalan kaki atau lebih mudah sekiranya menggunakan teknik seruan berbalik oleh mana-mana seekor katak.

Bentuk Muka Bumi

Myobukuzan kaya dengan flora yang indah di mana ianya di bawah pengawasan Pendeta Katak. Shima dan Fukasaku adalah dua ekor pendeta katak tua dan memiliki hak pengawalan yang lebih tinggi berbanding Gamabunta. Terdapat banyak tugu-tugu nenek moyang katak dan manusia yang cuba belajar teknik Senjutsu tetapi gagal lalu berubah menjadi patung. Ke semua tugu-tugu tersebut dijaga dengan rapi dan teratur.

Sesetengah penghuni di Myobokuzan boleh menggunakan Senjutsu untuk mengumpul kuasa semulajadi. Terdapat sebuah kolam keramat di mana di dalamnya mengandungi minyak khas yang boleh membantu manusia untuk belajar merasai kuasa semulajadi. Akan tetapi, sekiranya manusia tersebut tidak berada dalam keadaan statik ketika sedang bersatu dengan kuasa semulajadi, manusia tersebut akan mula bertukar menjadi katak sedikit demi sedikit kemudiannya terus menjadi batu.

Myobokuzan mempunyai rekod tentang kewujudan setiap penghuninya (senarai nama katak) dan ianya terkandung di dalam satu skrol khas. Senarai nama tersebut akan hilang dengan sendirinya sekira terdapat mana-mana katak Myobokuzan yang mati.

Daftar Katak Penghuni Gunung Myobokuzan


Gamabunta



Kodok raksasa ini adalah bos dari semua kodok. Dia adalah katak terpilih yang dipanggil oleh Hokage Keempat dan membantunya untuk mengalahkan Kyuubi 12 tahun yang lalu.

Gamaken



Katak raksasa ini adalah salah satu sahabat Jiraiya saat sedang pertempuran. Gamaken menggunakan senjata bercabang besar dan perisai. Meskipun ia menganggap dirinya lambat pikiran, ukuran dan daya memungkinkan dia untuk berdiri di ujung kaki hingga ujung kaki dengan banyak panggilan yang besar.

Gamahiro



Gamahiro adalah katak yang ukurannya mirip dengan gamabunta. Dia menggunakan pedang samurai dua bahwa ia membawa di punggungnya. Dia adalah kakak dari Gama.

Gamakichi



kodok ini adalah kuchiyose pribadi yang sering dipanggil oleh Naruto dan Jiraiya.

Gamatatsu



kodok ini adalah adik dari Gamakichi.

Fukasaku dan Shima

 

Kedua katak Sennin, Shima dan Fukasaku, bertindak sebagai penasihat bagi orang bijak kodok tua. Mereka memiliki kemampuan untuk menggabungkan dengan Jiraiya untuk memasukkan dan menggabungkan agar berubah menjadi Sennin mode. Mode ini dapat merubah bentuk Jiraiya dan mengizinkannya untuk mengakses energi alam. Formulir ini juga memungkinkan dia untuk memanfaatkan Fukasaku dan jutsu Shima.

Gama



Sebuah kodok kuda, yang menjadi kuchiyose pribadi Jiraiya, dan merupakan adik dari Gamahiro.

Gamakami

(gambar belum ada/belum di ketahui)

Sebuah katak raksasa yang hanya perutnya saja yang bisa dipanggil tanpa meratakan daerah langsung. Jiraiya adalah satu-satunya orang yang dikenal untuk dapat memanggil perutnya.

Gamakyoku

(gambar belum ada/belum di ketahui)

Ini adalah kuchiyose pribadi Seireitou.

Gamakage

(gambar belum ada/belum di ketahui)

katak ini adalah kuchiyose pribadi Kogone dan merupakan kakak Gamainta.

Gamainta

(gambar belum ada/belum di ketahui)

katak ini adalah kuchiyose pribadi Kogone dan merupakan adik dari Gamakage.

Gamakou

(gambar belum ada/belum di ketahui)

kodok ini adalah kuchiyose pribadi Luke Uchiha dan merupakan anak tertua dari Gamabunta.

Myobokuzan adalah rumah dari summonings kodok. Seperti, Naruto, Jirayia, dan Seireitou. Semua datang ke sini untuk belajar Sage Mode dan Senjutsu. Dunia ini dipimpin oleh Gamabunta.

Total comment

Author

Sandy Afrian

0   komentar

Post a Comment

Terima Kasih Sudah Mengunjungi Blog Saya.
Pengunjung yang baik selalu meninggalkan komentarnya, baik itu ucapan Terima Kasih atau kritik....

dan juga jika ingin mencopas artikel ini sertakan sumbernya :)

Cancel Reply
Terima Kasih Telah Mengunjungi Blog Ini Semoga Apa Yang Saya Sampaikan Bermanfaat
Powered by Blogger.